KaZantip festival 2011

En magisk resa till det förlovade landet Ukraina. Kan inte annat än att bli nostalgisk redan nu och längta tillbaka. Den vackra stranden som bara blev mer magisk efter att solen gått ner, de goda mojitosen som fanns i överflöd, den extremt fina bokare som tog hand om oss som ingen annan, och som anordnade så jag fick två spelningar till.

Jag blir t om nostalgisk när jag tänker tillbaka på Valentina. Den tuffa medelålderskvinnan som huserade oss och lite annat löst folk. Vi kunde knappt kommunicera då hon inte förstod ett ord engelska. Men genom kraftig gestikulering fick vi fram att vi inte ville äta vare sig varken kött eller fisk varpå hon suckade högt. Men jag tror att lite hopp infann sig återigen då Patrick pekade på ost och gjorde tummen upp.

Lite foton från resan till crazy KaZantipfestivalen som håller på i flera veckor på en strand i ingenstans. Det första fotot är från när vi precis anlänt till Simferopol. Vi har gett oss ut på den ukrainska landsbygden med Ruslan och hans vänner. I en minst sagt överfull bil.

kazantip car breakdown

Efter ungefär 30 minuter la bilen av pga för tung last. Lasten bestod av sprit och aloe veravatten.

kazantip gatan

Låt mig få presentera vår ukrainska gata

kazantip sandra å postern

Bland det första vi såg inne på området va postern jag va me på #stolt

Lite senare på kvällen hitta vi Patricks poster och plötsligt va jag inte fullt så stolt längre #ombyttaroller

kazantip män

Jag tänker ta för givet att det här står ett mycket kärleksfullt budskap

kaz resväskorna

Man kan vinna biljetter till festivalen. Då får man en sån här gul resväska som motsvarighet till biljett. Va ganska göllit att se folket springa runt med sina små väskor och hurra

kazantip patrick superstar

Patrick var ej missnöjd med sin tag

kazantip kristallkrona

VÅR ukrainska kristallkrona

kazantip potatis

Visst det va ibland svårt att hitta vegetarisk mat, men om man som Patrick är fantastisk på att bruka kroppsspråk så kunde man luska fram bakad potatis med svamp!

kaZantip poster

GIG ETT

kazantip gig ett

På mitt första gig (ja det blev till slut tre!!!) gick solen upp och en kvinna med gigantiska silikonbröst älskade allt jag spelade, #bramorgon

kazantip vip

På kaZantip va det viktigt med VIP. Såhär glad blir man när man får gå på VIP-toan

kazantip drink

Vi drack fler mojitos under den här veckan än jag druckit drinkar i mitt liv tror jag. Ja de var gratis, ja vi tycker att det är en god drink, även idag.

kaz miljö 1

feztlig miljö 1

kaz miljö 2

feztlig miljö 2

kaz miljö 3

feztlig miljö 3

kaz miljö 5

feztlig miljö 4

fez miljö 6 sandra

feztlig miljö 5

kaz miljö 6

feztlig miljö 6

kaz miljö 7

feztlig miljö 7

kaz sandra poster 2

Favorit i repris

kazantip by night

Cloudsscenen by night

kazantip gig två

Cloudsscenen på mornin' a.k.a. gig två!

kazantip papper jag å patrick

Fint bara.

kazantip solnedgång 1

Solnedgången firades kraftfullt här

kazantip solnedgång två

Folk började fylla bron ut mot BURN-scenen där atmosfärisk loungemusik spelades

kazantip solnedgång 3

Ballongerna började plockas fram

kazantip solnedgång 4

Och sedan släppas i väg när solen gått ner, till ljudet av klapp och glädjetjut. Allt mycket hippieflummig men så jävla fint

kazantip strand

Det var givetvis en underbar strand även på dagen, där vi hängde. Lite i alla fall.

kazantip natt

Men det var solnedgång/natt/suluppgångstid som roade oss mest

kazantip solstol

Stranden var bland mycket en fantastiskt stimulerande plats att planera sitt set på.

kazantip intervju

Patrick gjorde lite radio innan han började spela #ombyttaroller

kazantip patrick gig

Och hans gig gick väl...

kazantip patrick gig två

... helt okej!

kazantip ruslan

Ruslan tog över och visade varför han e rankad som Ukrainas # 2 DJ

kazantip back to back

Avslutade den morgonen med ett back-to-back-set med Patrick och Ruslan. Kunde inte ha slutat bättre

kazantip jag ruslan spartaque

Jag i gott sällskap med Ukrainas största DJ:s, Ruslan Mays och Spartaque

kazantip lessen

Vårt plan blir försenat. Lite ledsen. Äter en omelett och smör vilket är vad flygplatsens restaurang har att erbjuda.

kazantip köpenhamn

Efter fem timmars försening i Simferopol, två flygresor utan mat vi kunde äta är vi på Kastrup. Glad överraskning #1 möter oss då jag för första gången ever är först i kön till passkontrollen. Glad överraskning #2 ingen satt i passkontrollen.

7 kommentarer

Filed under Festival, Resor, Sandra spelar skivor

7 responses to “KaZantip festival 2011

  1. så jävla awesome! Jag taggar med som er fotograf nästa år!!

  2. Ja! Så fett! SIGN ME UP!

    jag är så på!

  3. awesome!!!! Riktigt härligt med Kazantip i Ukraina… Lovely :):):)
    Du är grym och hoppas se dig där nästa år!

  4. ja alltså jag hade HÖGA förväntningar och det blev ännu ännu bättre! Tack för peppen och självklart ses vi där nästa år!🙂

  5. TY

    Hej Sandra, beundrar dig som DJ, tycker du är fantastisk! Jag undrar om du har några handgripliga tips på hur man blir större som dj. Jag har haft lite spelningar då och då, men nu verkar det stå en stoppkloss framför min dj-karriär.. Är det pinsamt att maila klubbar, barer osv för att på så vis ”promota” sig själv och föreslå gig, eller hur ska man göra. Kramar

  6. Hej TY, vad fint skrivet, tack så hemskt mycket! Alltså jaa du till att börja med så e det ju e en bransch som går upp och ner. Under perioder kryllar det av spelningar och ibland är det tystare och det måste man väl först vara klar över antar jag. Sen har jag haft lite tur då jag jobbat med radio vid sidan av ganska länge och det blev en bra inkörsport för min del då det kom till spelningar.

    Men jag tycker egentligen att du framförallt ska VÅGA! Att promota sig själv kan kännas lite fånigt men det e svinviktigt, folk måste ju få veta att du finns därute! Så skapa en FB-sida, sätt ihop mixtapes och lägg upp på soundcloud/mixcloud till att börja med så att du har något att presentera. Lägg ner tid och energi på att sätta ihop nåt riktigt bra som du känner ”är du” och som du kan stå för. Öva sen som fan framför skivspelarna tills du känner dig trygg med tekniken. Sen kan du leta upp lite sjysta ställen som du skulle vilja spela på och presentera dig och vad du spelar!

    Jag tycker inte alls att du ska känna att det e pinsamt att höra av sig till klubbar själv, kom ihåg att du e grym och att du hör av dig för att du kommer att göra DEM en tjänst genom att spela där😉 Lycka till!!!

    Kram S

Kommentera

