NYC summer of 2011 in pictures

Bättre sent än aldrig osv?

Hängde runt i NYC en vecka. Inleddes med detta. Jag va alltså ute i två timmar i förväg. Satte mig på tåget från Malmö till Kastrup. När vi är några minuter från Kastrup stannar tåget. Mitt hjärta börjar slå dubbelt ungefär då konduktören konstaterar att tåget nu står stilla. Börjar redan då föreställa mig det värsta (förutom våldsam tågkrashdöd).

Snart förklaras det i högtalarna att det är fel på växlarna i bägge riktningar mot Kastrup. Det konstateras att vi är väldigt nära men att nej, av säkerhetsskäl kan de givetvis inte låta oss gå av. Efter ungefär en timme börjar tårarna rinna. Ringer nödsamtal såväl hem som till Delta airlines men utan framgång.

Växeln till det andra spåret prioriteras = tågen som ska lämna Kastrup kan nu åka. När vårat tåg efter drygt 1 h och 40 min kan röra sig måste det först backa tillbaka en kilometer för att sedan byta spår, åka en station längre än Kastrup och där ska samtliga panikslagna resenärer byta till ett nytt tåg som ska ta oss till Kastrup.

Jag är hyfsat uppgiven då jag insett hur kört det e att anlända till en flygplats utan att ha checkat in såväl sig själv som bagaget då det e tio minuter till take-off. Börjar fundera på om de ropar ut mitt namn i högtalarna just nu. Tänker att det nog ropas ut extremt många namn just då…

En kvinna ser min skräck och knuffar undan ett äldre par som inte förstår vad hon säger för att jag ska få stå längst fram vid dörrarna när vi kommer fram. Det är okej att göra så i bland säger hon.

Men trots att jag får stå längst fram och håller täten när flocken av människor forsar ut ur tåget mot respektive gater så anländer jag till kastrup exakt samma tid som planet ska lyfta. Jag springer, springer, springer mot Deltas counter. Kan knappt andas när jag kommer fram, tårarna sprutar och jag får fram Planet, jag ska me planet till New York. NU! Har det gått?!.

Den rödlätta mannen i kassan (med enligt mig – just då – ett irriterande lugn) konstaterar efter några knapptryckningar att planet precis lyft. Jag börjar böla kraftigare och får ut några mesiga svordomar. ”Vi ska titta lite” säger han. Okej vi skulle kunna sätta dig på ett plan som går precis samma tid i morgon istället. Det enda du behöver betala är i sådana fall en fee på 100 dollar. Jag vet i det ögonblicket inte hur mycket pengar 100 dollar motsvarar. Jag skulle kunna hört fel på en nolla men svarar bara JA TACK. Gråter lite till.

Dagen efter är jag PÅ flygplatsen 10:00. PLanet går 13:55. Sen är jag i New York.

glassabilen hängde runt mest som oftast där vi bodde

glassabilen hängde runt mest som oftast där vi bodde

Vi drog till tveksam bar där bartjejerna delade ut shots i små neonrör. Något av en nödvändighet då tjejerna började dansa coyote uglydans på disken

Vi drog till tveksam bar där bartjejerna delade ut shots i små neonrör. Något av en nödvändighet då tjejerna började dansa coyote uglydans på disken

POSTER Chelsea Room july 27 With Sandra Mosh

GIG ETT

Skyroom poster

GIG TVÅ

rock thaa boat

GIG TRE (och tyvärr enda spelning med foton från p.g.a. tekniskt strul... men men shit happens osv.)

spelning yacht nyc förvirrad

Spela på en yacht var till en början hemskt förvirrande och skrämmande?

Hanna och Gustaf följde med

Hanna och Gustaf följde med

gig yacht nyc jag å gustaf

allt blev så hemskt trevligt ombord

gig yacht nyc

Att spela på en båt med den här utsikten va pretty amazing

frihetsgudinnan by night

Det startade som "åh redan sett den där statyn, fett blasé, palla fota. Slutade med runt 20 foton.

Mat på GOBO

Åt som vanligt fantastisk mat, bl a på GOBO:s OMFGx3

Hanna och times square

Hanna lost in Times square

fest nyc 2011

Fick återse tjusigt folk som tog med mig till fester med stort F

kläder från nyc

Och som vanligt kom jag hem med alltför mycket kläder... lägger på ett rosa sken och låtsas som att klädhögen krymper

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Resor, Sandra spelar skivor

Kommentera

