Warm-up: Amsterdam dance event!

VERSUS classics rött sken woho

Såhär tänker jag dansa mest hela tiden, gärna i ett konstant rött sken. Foto: Gustaf Söderqvist

Okej så om några timmar drar vi. Ett gäng fina människor till en skön stad med kanal som för tillfället representerar elektronisk dansmusik mer än någon annan stad i världen. Det e så klart Amsterdam och Amsterdam dance event, ADE jag snackar om.

Jag har köpt jättemånga ringar och lyssnat på hysteriska mängder house. Det kommer bli magiskt och jag hoppas på att bli lika inspirerad som jag blev av Berghain första gången. Inspirerad och vägledd fast på ett nytt, nyskapande sätt. Bla bla bla vi vill ju bara dansa eller hur?

Så imorn fredag kommer jag köra min mix i P3 som vanligt. Då mestadels house. Ganska långsamt, nedtonat med fruktansvärt många bra låtar. Riktigt många som sticker ut ut mixen. Nytt bland annat från Anja Schneider, Deniz Kurtel och Alex Niggemann. Sen lite osläppta grejer som SLz som kommer i november. Hysteriskt bra släpp OBS OBS! Så lyssna på det imorn e mitt tips–> LINK

I Amsterdam är följande klubbar planerade, å sen dyker det väl upp lite extras också. Men OKEJ mina tips för helgen:

Fredag – De Balie där Swedish techno kör event me bland andra Christian Smith och Pär Grindvik. Så swedish folks på plats i Amsterdam måste ju bara komma förbi De Balie och supporta Swedish techno!

Lördag – Busterminal Museumplein på dan/kvällen i Viva Musicevent med till exempel Steve Lawler, M.A.N.D.Y., Deetron, David Pher och Okain. Ahh tänk om Okain kör denna!!!

Å senare på natten sen Studio 80 me Gregor Tresher, Luna city express, Kabale und Liebe och Lauhaus.

Blir härligt värre. Nu ska jag packa + värma upp till en favoritåt just nu. Ja okej det borde så klart vara Amsterdam sunrise, men man kan inte få allt.

1 kommentar

Filed under Festival, Klubb, Musique, Resor

One response to “Warm-up: Amsterdam dance event!

  1. Jag vill meeeeed!

    Have fun, ses vi inte under veckan så ses vi nästa lördag!

Kommentera

